Welkom op ons reisblog!

25 juli 2022

Welkom op de website van Jan en Joke van Roon.

Wij zijn gek op vakantie  en kamperen  al vanaf 1980 samen, later met de kinderen en sinds 2008 afwisselend met de fiets of met ons VW-busje.

Wij hebben een aantal jaren dankbaar gebruik gemaakt van de City Night Line, naar en van Basel, Praag , Munchen en Kopenhagen. Helaas werd die lijn afgeschaft. In 2013 hebben wij een VW campertje gekocht en deze werd elk jaar verder geperfectioneerd.

Rondtrekken met ons busje vinden wij heerlijk en door de geringe afmeting kom je overal.

De fietsen gingen altijd mee, maar het kwam er niet altijd van.

Onze Gazelle-fietsen hebben ons bij heerlijke fietsvakanties vergezeld, 1 lekke band en geen technische mankementen.

Begin 2012 heb ik mijn Gazelle weggedaan en een Vittorio fiets met Rohloffnaaf aangeschaft, de beste beslissing ooit.

Jan reed nog prima op zijn Gazelle en later Giant fiets, maar ik maakte naast de vakanties veel woon-werk kilometers.

Augustus 2020 heeft Jan een Gazelle Medeo 10 ebike gekocht en ik heb mijn Vittorio laten voorzien van een Pendix-drive.

Wederom een goede beslissing en kregen mede hierdoor weer de fietskriebels .