2012 Canal de Nivernais

22 oktober 2023 - Heemskerk, Nederland

Op donderdag 30 augustus met de auto (fietsen op het dak) vertrokken naar Auxerre, aan het Canal de Nivernais

Overnacht in Hotel Seignelay (geen topper)en heerlijk gegeten op het terras van een modern winehouse.

De volgende ochtend eerst de auto-truc gedaan. We gingen namelijk met Nico en Thera fietsen en zouden dan elke dag één auto vooruit rijden. De tweede overnachting stond gepland na 65 km fietsen op camping "au Bois Jolie".

De derde overnachting in een chambre d'hôte in Marigny, een oude pastorie. Eerst 'smorgens 1 auto daar weer naar toe gebracht en vervolgens 45 km gefietst.

Prachtige plek met mooi uitzicht, en 's avonds gegeten in een als restaurant gebruikt sluis-huisje

De laatste fietsdag zou een lange kunnen worden, 97 km, en besloten de mannen het op zich te nemen om de auto's te vervoeren. Thera en ik zijn gaan fietsen en werden onderweg verrast met een pic-nic.

De overnachtingsplek was geweldig. Een paardenfokkerij op een prachtige weidse plek.

Een soort Dallas-ranch in de Bourgogne.

Wij hebben hier ook heerlijk gegeten.

Op maandag zijn we met de auto verder vertrokken naar Faucon in de Provence.

We stonden daar op een prachtige camping met uitzicht over de wijngaard.